Wielkopolskie firmy chcą eksportować swoje produkty nad Sekwanę

Pierwsza w tym roku konferencja z cyklu „Doing Business” za nami. Zainteresowanie wydarzeniem było bardzo duże, ale to nic dziwnego skoro Francja po brexicie stała się trzecim rynkiem zbytu towarów z Polski. Pan Jacek Bogusławski, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego, otwierając wydarzenie przypomniał, że dzięki wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego regionalne firmy brały udział w różnych branżowych targach we Francji m.in. w  jednych z największych targów spożywczych – SIAL w Paryżu. Były one dużym sukcesem, stąd decyzja o ponownym udziale i wyłonienie 21 firm z Wielkopolski, które w październiku zaprezentują się na stoisku regionalnym.

Pani Katarzyna Kierzek-Koperska, Wiceprezes Zarządu Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju zachęcała inwestorów chcących wejść na rynek francuski do zainteresowania się wymogami wynikającymi z celów zrównoważonego rozwoju. Zwróciła uwagę, że od 1 stycznia we Francji obowiązuje szereg nowych przepisów prawnych związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Przykładowo Francuzi chcą wycofania opakowań plastikowych do 2040 r., w logistyce coraz częściej spotkamy się z zielonymi flotami, a przedsiębiorstwa sprzedające choćby meble lub niektóre produkty elektroniczne są zobowiązane zadbać o recykling ich odpadów. Wiceprezes zachęcała też przedsiębiorców planujących ekspansję zagraniczną do skorzystania z oferty WFR, w tym z Pożyczki Ekspansja na zakup, budowę, modernizację nieruchomości produkcyjno-usługowych, zakup środków trwałych – maszyn czy urządzeń oraz wsparcie w zakresie finansowania obrotowego. Warto dodać, że wsparcie finansowe z WFR w ramach wszystkich produktów otrzymało już ponad 3200 podmiotów w kwocie blisko 840 mln zł.

W debacie podczas konferencji swoimi doświadczeniami dzielili się przedstawiciele wielkopolskich firm, które z sukcesami od wielu lat działają na rynku francuskim – Dora Metal, Dantom i Afinia.
I tym razem mogliśmy liczyć na wsparcie Zagranicznego Biura Handlowego. Francusko-Polska Izba Gospodarcza to kolejny ważny partner dla osób szukających kontaktów z francuskim biznesem, którego nie mogło zabraknąć w debacie. Ciekawy głos w dyskusji na temat tworzenia strategii ekspansji zagranicznej zabrał też Pan Piotr Trąpczyński, Dyrektor Centrum Biznesu Międzynarodowego, Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Tych, których interesuje czy warto skorzystać z pomocy agentów handlowych, jak zweryfikować partnerów lokalnych, jakie są bariery wejścia na rynek francuski i jakie sektory  mogą być wzrostowe –a którzy nie oglądali transmisji live polecamy zapis na Facebooku: https://fb.watch/brHfdZ_Kyc/.

Do zobaczenia na kolejnym spotkaniu z cyklu „Doing Business”.