Jak rozpocząć eksport? – Pożyczka Ekspansja oraz spotkania z cyklu „Doing Business in…” organizowane przez WFR

Pandemia koronawirusa jest dla wielu firm jednym z największych wyzwań, z jakim borykały się przez ostatnie lata. Badania wskazują, że aż 60% przedsiębiorców dotkniętych zostało wyraźnym spadkiem zamówień. W tej sytuacji pozyskanie nowych rynków zbytu, eksport usług i produktów może być kluczem nie tylko do przetrwania, ale również do rozwoju firmy.

Ekspansja na rynki zagraniczne szansą nie tylko dla dużych firm

Wbrew pozorom ekspansja na rynki zagraniczne nie jest zarezerwowana wyłącznie dla tych największych graczy. Wiele firm z sektora MŚP odnosi już sukcesy poza granicami kraju, a do tego grona coraz śmielej dołączają nowe podmioty. Celem jest nie tylko handel wewnątrzwspólnotowy, ale również wzrasta eksport do krajów arabskich, afrykańskich czy azjatyckich. Ekspansja na rynki zagraniczne wiąże się często z inwestycjami, a jednym ze sposobów na pozyskanie finansowania tego rodzaju przedsięwzięcia jest Pożyczka Ekspansja.

Pożyczka Ekspansja – co to takiego?

Jest to jeden z flagowych produktów finansowych oferowanych przez Wielkopolski Fundusz Rozwoju. Firmy, które uzyskają tego rodzaju finansowanie, mogą spożytkować je na wiele różnych działań związanych ze wzmocnieniem potencjału eksportowego. Kilka z tych obszarów opisaliśmy poniżej, a więcej o pożyczce Ekspansja możecie przeczytać na stronie https://www.wfr.org.pl/oferta/

Jak rozpocząć eksport z pożyczką Ekspansja?

To, czy zdecydować się na eksport bezpośredni, pośredni czy jeszcze inny rodzaj działalności na rynku zagranicznym, zależy od wielu czynników. Sprawdźmy jednak, jak w rozpoczęciu eksportu towarów lub usług może pomóc Pożyczka Ekspansja. Tego rodzaju finansowanie posłuży zarówno do rozpoczęcia działalności eksportowej, jak i zintensyfikowania już prowadzonych działań. W praktyce obejmuje to cały szereg inwestycji związanych z wprowadzeniem na rynek zagraniczny produktu lub usługi. Może to być na przykład:

• pozyskanie wykwalifikowanych pracowników, posiadających wiedzę na temat konkretnego rynku, znających język i specyfikę kulturową;
• różnego rodzaju działania marketingowe na potencjalnych, nowych rynkach zbytu – w tym również badania rynku;
• rozwój lokalnej infrastruktury służącej do produkcji towarów na eksport – jest to bardzo szeroka kategoria, która obejmuje zakup lub dzierżawę nieruchomości, stworzenie lub modernizację linii produkcyjnej, wdrożenie nowych technologii itd.

Spotkania „Doing Business in…” – co to takiego?

Niezależnie od tego, na jaką formę eksportu się zdecydujemy, ekspansja zagraniczna stawia przed firmą wiele wyzwań. Ułatwiając podmiotom z Wielkopolski wejście na rynki zagraniczne organizujemy specjalne spotkania pod nazwą „Doing Business in…”, prezentując kraje, które mogą stać się atrakcyjnym miejscem do pozyskania nowych partnerów handlowych. Uczestnicy tzw. „Doingów” mogą skorzystać z wiedzy i doświadczeń przedstawicieli firm działających już na danym obszarze, a także zagranicznych organizacji, których misją jest uławianie wymiany handlowej. To szansa na poznanie potencjału biznesowego danego kraju, a także największych wyzwań i ewentualnych problemów, jakie można napotkać wchodząc na dany rynek. W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną zdecydowaliśmy się na zmianę formuły i przeniesienie do przestrzeni wirtualnej. Informacje o nadchodzących wydarzeniach z cyklu „Doing Business in…” znajdziecie oczywiście na naszej stronie, w dziale Aktualności. Zachęcamy też do kontaktu i zgłaszania kierunków, które Was interesują. Udział w spotkaniach jest bezpłatny.